Köp- och leveransvillkor

Samtliga priser på baggen.se visas inklusive 25 % moms. Inga extra kostnader utöver frakt tillkommer.
Efter lagd beställning skickas ett e-postmeddelande ut till köparen med detaljerad information om köpet.

För närvarande kan webbutiken endast hantera beställningar inom Europeiska Unionen (EU). För ordrar till andra länder, kontakta kundtjänst.

Norge Vi skickar inte varor av varumärket BAGGEN® direkt till Norge. För köp av dessa produkter i Norge, kontakta någon av våra grossister Jakt & Hund AS eller Yukon Hundeutstyr AS. Vill ni som norsk kund däremot köpa av Neewas produkter, ta kontakt med oss så löser vi det.


Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.


Swish Logo

- Swish

När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta.
Du godkänner köpet med Mobilt BankID och får direkt en bekräftelse på betalningen.


- PayPal

Betala via Paypal med betalkort/kreditkort eller paypalkonto.


- Förskottsbetalning till BankGiro

Förskottsbetalning direkt till Baggenprodukter HB:s BankGiro el. bankkonto (Swedbank).
(OBS! Räkna med minst en dags extra leveranstid med detta betalsätt).
Instruktioner för betalning följer efter lagd order..


Leveranstid

Vi sänder alltid er order senast 3 arbetsdagar från det att Er beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får Ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad. Har ni inte fått någon form av avisering att paketet skulle vara skickat inom 5 arbetsdagar från er beställning så ber vi kontakta oss omgående.

Veckorna 28, 30 & 32 har vi semesterstängt, dock kan beställningar eventuellt komma att skickas i mån av tid även under dessa veckor.


Leveranssätt

Frakten sker antingen med DHL eller Posten. Ni väljer själva i kassan vilket av dessa alternativ ni vill att vi ska sända er order med.

DHL
Fraktkostnaden om du väljer DHL Servicepoint är alltid 49:-, oavsett vikten på paketet. I kassan kan du fylla i ditt postnummer och sedan välja det utlämningsställe som passar dig bäst. På denna länk kan du också söka efter ombud för DHL Servicepoint.

Posten
Fraktkostnaden med Posten baseras på vikt av sändningen och är enligt följande:
Upp till 250g = 29:-
Upp till 500g = 39:-
Upp till 1000g = 59:-
Upp till 2000g = 69:-

Med fraktalternativet "Posten" kan du inte välja ombud. Ibland kommer leveransen direkt hem i brevlådan och ibland till ditt närmsta postombud.

-

För leveranser till övriga Europa syns den exakta fraktkostnaden i kassan.

 


Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se

Vid byte till annan vara/storlek, meddela detta på den medföljande retursedeln istället för att göra en ny order i webshopen.

Det är viktigt att du märker din retur med ditt faktura- eller ordernummer och namn så vi vet vem returen kommer ifrån.

Returer skickas till:

Baggenprodukter HB
Baggböle 117
905 92 UMEÅ

Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.


Reklamationer

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.


Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för de kostnader som uppstått.


Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Produkter
Övrigt