Samtliga priser på baggen.se visas inklusive 25 % moms. Inga extra kostnader utöver frakt tillkommer.
Efter lagd beställning skickas ett e-postmeddelande ut till köparen med detaljerad information om köpet.
För närvarande kan webbutiken endast hantera beställningar inom Europeiska Unionen (EU). För ordrar till andra länder, kontakta kundtjänst.

Efter identifiering och riskbedömning visar Kustom Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Kustom Checkout är:
Se https://www.klarna.com/se/villkor/ (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

När du väljer att betala med Swish öppnar du din Swish-app och kontrollerar att de förifyllda uppgifterna är korrekta.
Du godkänner köpet med Mobilt BankID och får direkt en bekräftelse på betalningen.
Vi sänder alltid er order senast 3 arbetsdagar från det att Er beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får Ni meddelande om detta med uppskattad leveranstid, och kan då avbeställa ordern utan kostnad. Har ni inte fått någon form av avisering att paketet skulle vara skickat inom 5 arbetsdagar från er beställning så ber vi kontakta oss omgående.
Frakten sker antingen med DHL eller PostNord. Ni väljer själva i kassan vilket av dessa alternativ ni vill att vi ska sända er order med.
Det billigaste fraktalternativet är fraktfritt (inom Sverige) vid order över 700:- inkl. moms.

DHL Service Point
Fraktkostnaden om du väljer DHL Service Point är 59:-, oavsett vikten på paketet. I kassan fyller du i ditt postnummer och väljer sedan det utlämningsställe som passar dig bäst.

För leveranser till övriga Europa syns den exakta fraktkostnaden i kassan.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom trettio (30) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se
Returer skickas till:
Baggen Umeå AB
Baggböle 117
905 92 UMEÅ
I fall där e-postadress önskas för avisering av paket, ange: retur(a)baggen.se
Lägg med en lapp i paketet och meddela om det gäller retur eller byte (och i så fall vad ni vill byta till). Glöm ej heller att ange ert ordernummer på denna lapp, ex. WGR11122.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Returfraktsedel.
Du kan beställa en returfraktsedel ifrån oss via frakt(a)baggen.se. Kostnaden för den kommer att framgå i mailsvar, men 49:- är standardpriset för exempelvis ett koppel och 69:- om det är ett lite större paket, exempelvis ett Softbelt eller liknande. Kostnaden för returfraktsedeln dras av från returen.
---
OBSERVERA! (vid retur, ej byte) Om det närmar sig fakturans förfallodatum och din retur ännu inte har bokförts – kom ihåg att meddela Klarnas kundtjänst (eller via appen) att du har gjort en retur. Då pausas fakturan tills vi har skickat uppdaterad betalningsinformation.
Vi hanterar returer så snart de har anlänt till vårt lager.
Vid byte till annan storlek/färg görs inga ändringar på ursprungsfakturan om summan är densamma i slutändan.
Så fort vi har tagit emot din retur och registrerat denna uppdaterar vi givetvis fakturan. Sedan skickar Klarna ett mejl till dig som bekräftar detta. Du kan också logga in själv på "mina sidor" hos Klarna för att själv hämta den uppdaterade informationen om fakturan och kontrollera om det kvarstår något att betala eller inte.
---
Om du ångrar dig innan du hämtat ut paketet är det ändå viktigt att du hämtar ut ditt paket. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (7 dagar), så fakturerar vi dig ca 300 kr för de kostnader som uppstått.
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Om du har beställt varor och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 7 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för de kostnader som uppstått.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.